roterende banner

vrijdag 3 november 2017

Was het resultaat 6,5 - 1,5 enigszins geflatteerd?

Bord 1: Aran speelt zijn lieveling systeem met een c3-d4-e3-f4 pionnenstructuur, stond een tijdje een pion achter in een voor mij te moeilijk stelling. Hoe dan ook, 1-0
Bord 2: Fransisco: weer een c3 siciliaans met zwart. Ups en downs maar Fransisco heeft zijn tijd beter ingedeeld (zie de analyse van Fransisco): 2-0
Bord 3: Peter H: Grand prix siciliaans (met f4). Een beetje primitief als je mij vraagt maar het plan f2-f4-f5 was weer effectief: Het paard van Peter was sterker dan de loper van zijn tegenstander. 3-0
Bord 4 : Super invaller Jan V kent alle finesses van het Boleslavsky siciliaans (Pc6 en e5) en liet het ook zien: 4-0
Bord 5: Ik (Steve) ben nooit in gevaar geweest. In de opening had mijn tegenstander een eerste verzwakking in zijn stelling zelf veroorzaakt, toen kwam een tweede en dat was te veel (zie partij): 5-0
Bord 6: Peter N maakte gebruik van een onnauwkeurigheid van zijn tegenstander in de opening (Een Nimzowitsch verdediging), greep het initiatief en maakte zijn tegenstander af in een toren eindspel: 6-0
Bord 7: Jildo heeft een klein vormcrisis en maakte tactisch snelle remise: 6,5 - 0,5
Bord 8: Mark. No comment! 6,5-1,5.

Mijn oordeel: niet geflatteerd!

Steve

Geen opmerkingen:

Een reactie posten