roterende banner

woensdag 1 november 2017

Eijgenbrood 2017

Onze kampioen Aran heeft het belangrijke Amsterdamse Eijgenbrood toernooi gewonnen! Heel knap, voor grote jongens als Tobias Kabos (2316), Hing Ting Lai (2386) en Barry Brink (2321).

Steve speelde ook mee en scoorde redelijk goed, hij won drie keer met zwart, maar verloor twee keer met wit.

Michiel speelde mee in de b-groep, en deed het ook erg goed. Hij werd 8e van de 58 deelnemers en scoorde 4 uit 6, zonder nederlaag.

Hieronder twee hele mooie partijen van Aran. Vooral die tweede partij, de manier waarop Aran het Hollands aanpakt is heerlijk. Dat is waarom we (ik tenminste) zoveel van het schaken en Aran houden!




Niek

5 opmerkingen:

  1. Prachtig gedaan van Aran. Zijn laatste partij was echt spectaculair, dit is een heel mooie manier om een toernooi af te sluiten. De laatste zet verdient wel een variant denk ik: 32.De8+ Kh7 33.Te7+ Tg7 34.Dh5+ Kg8 35.Te8+ en zwart moet zijn dame inleveren 35...Df8

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn toernooi was ok, ik heb 5 spannende partijen gespeeld.
    Het kost me wel 10 a 15 Elo punten maar dit is een vooruitgang ten opzichte van de vorige edities :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. je kunt wel merken dat Steve een nieuwe laptop heeft, het is een stuk gezelliger geworden op het blog!

    BeantwoordenVerwijderen